2012-10-26 21:09:00

Projekt: Dani kruha i plodova zemlje

Ovogodišnji projekt prvih razreda je zahvalnost plodovima zemlje i kruhu kojeg jedemo. Naš projekt započeli smo promatranjem jesenskih plodova u vrtovima u okolici naše škole te promatranjem plodova koje su učenici donijeli u učionicu.

Projekt smo nastavili terenskom nastavom 25.10 2012. U Solinu.

 

 

 

 

 

 

 

U jutarnjim satima otišli smo u Solin prema Gašpinoj mlinici. Obišli smo mlinicu u pratnji domaćina, upoznali se s radom mlina i razgledavali stari alat. 

     

Nakon detaljnog pregleda mlinice imali smo predivnu radionicu (mijesili smo tijesto od brašna koje je nastalo u mlinici i izrađivali kolačiće).

     

 

 

 

 

 

 

Na kraju smo dobili suvenire s otiskom prekrasne Gašpine mlinice.

Ostalo je vremena i za igru pa smo laganom šetnjom uz rijeku Jadro došli na Gospin otok.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sretni smo se vratili ispred škole u 13:30.

Treći da smo naš projekt uključili u projekt čitave škole pod nazivom Dan kruha i dobrote. Radi se o humanitarnoj akciji  pri kojom od prodaje krušnih proizvoda koje donose naši učenici pomažemo bolesnoj djeci.

 

 

 

 

 

 

 

               

U školskim prostorima postavila se izložba plodova zemlje užeg zavičaja, kruha i krušnih proizvoda, različitog sjemenja, te starih alata koji su se koristili ili se još koriste u obradi zemlje i pripremi kruha. Postavljaju se izložbe učeničkih radova (likovne, literarne i dr.), Izložbene prostore obišli su učenici, roditelji učenika i njihovi gosti.

Ciljevi                     

upoznati djecu i učenike s nastajanjem kruha (od zrna do kruha) približiti im blagovanje kruha i narodne običaje poučiti mlade o kruhu kao izrazu životne i duhovne snage upoznati učenike sa žetvenim i ostalim običajima upoznati učenike s autohtonim i/ili starim vrstama voća i drugim plodovima zemlje (povrće, žitarice, gljive, ljekovito i začinsko bilje) upoznati učenike sa zastupljenošću i načinima očuvanja pojedinih vrsta (izgled sjemena, način i vrijeme sadnje, vegetacijski ciklus) upoznati učenike s razlikama između ekološki zdrave hrane i genetski modificiranih organizama ukazati na važnost zdrave prehrane i prednosti ekološke poljoprivrede

Naš integrirani dan započeli smo razgovorom o mlinici, što se u mlinici radi, kako nastaje kruh, obradili smo pjesmu Ante Gardaša ''Vodenica'', zatim smo brojili kolače i peciva do broja 5, crtali kruh drvenim bojicama i zalijepili slike kako nastaje kruh i zapisali što za nas kruh znači. Naš projekt uspješno je završen.  

 

Zdravka Alujević, učiteljica 1.a razreda


Osnovna škola "Ravne njive" Split