2013-09-15 09:19:00

Produženi boravak

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu.

POTREBE SUVREMENE OBITELJI

      Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.

OPIS RADA U PRODUŽENOM BORAVKU

     Produženi boravak je kvalitetno osmišljen boravak djece u školi koji se ostvaruje tijekom nastavnog dana. Oblik je odgojno-obrazovnog rada koji vodi učitelj razredne nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.

U vrijeme boravka u školi učenicima je uz svladavanje nastavnog programa organizirano vrijeme za odmor i igru, obroke, odmor na zraku, kreativno provođenje slobodnog vremena, učenje i ponavljanje te pisanje zadaća.

     Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrjednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih.

     U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad.

     Učiteljice koje rade u odjelu PB-a djeluju jedinstveno, suradnički, dogovorno, sveobuhvatno i integrirano s čitavim razrednim odjelom. Zajedno surađuju s roditeljima, održavaju roditeljske sastanke i pojedinačne individualne razgovore s roditeljima. U ravnopravnom su položaju prema učenicima i roditeljima.

     Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz PB-a roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagovaonici, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice.... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji PB-a moraju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.

     Frustracija i stres koji se javljaju i u PB-u, sastavni su dio života. Djecu se mora na to pripremiti. Djeca su u PB-u drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim time nemirnija, dekoncentriranija.

     Potrebno je izmjenjivati periode odmora, rada i igre te se na taj način nastoji stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika, odnosno sretna djeca koja će voljeti školu. Škola postaje učenikov drugi dom sa svim obilježjima ugodnog, obiteljskog i prijateljskog okružja.


Osnovna škola "Ravne njive" Split