« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
GODIŠNJI PLAN I PROGRAM 2024./2025.
RASPORED SATI - RAZREDNA NASTAVA
RASPORED SATI - PREDMETNA NASTAVA
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA - RASPORED
Osnovna škola Ravne njive-Neslanovac u koordinaciji pedagoginje Dubravke Katačić sudjelovala je u provedbi aktivnosti izvedbe edukativne predstave Vicković/Hadži-Manev: Naš zeleni svijet - otpad nije smeće projekta Otpad nije smeće na temu razvrstavanje otpada koju provodi Grad Split 2019. godine. U nastavku pročitajte osvrt pedagoginje Dubravke Katačić na predstavu, koji je prenešen u brojnim medijima.
Osnovna škola Ravne njive -Neslanovac u koordinaciji pedagoginje Dubravke Katačić sudjelovala je u provedbi aktivnosti izvedbe edukativne predstave Vicković/Hadži-Manev: „Naš zeleni svijet - otpad nije smeće“ projekta „Otpad nije smeće“ na temu „razvrstavanje otpada“ koju provodi Grad Split 2019. godine u sklopu provedbe programa izobrazno-informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom (KK.06.3.1.07) za predškolsku djecu (3-7 god) i djecu nižih razreda osnovne škole.
Ovim projektom Grad Split provodi niz izobrazno informativnih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje nastanka otpada, odvojeno prikupljanje komunalnog otpada, kućno kompostiranje otpada i ponovnu upotrebu predmeta.
Projekt je financiran od strane Europskog strukturnog investicijskog fonda - Kohezijski fond.
Predstava se održala 2. 5. 2019. u školskoj dvorani OŠ ''Ravne njive-Neslanovac'', a nazočili su i voditelji projekta, predstavnici Grada Splita: Toni Jerković, Drago Blažić i Tea Reić. U publici su bile učiteljice i učenici 11 razrednih odjela i to prvih a, b, c i d, 2. d, trećeg a, b, c, d i e i posebnog razrednog odjela, oko 230 učenika koji su sa zanimanjem sudjelovali u predstavi.
Glavna glumica Barbara Vicković uspješno i s puno talenta utjelovljuje majčicu Zemlju. S lakoćom i glumački vješto vodi nas kroz poučnu priču o nastanku, postanku Zemlje i živih bića, šuma, rijeka, mora i planina na njoj, ukazuje na postojeći problem gomilanja otpada i ekološku prijetnju koja se, kao mračan oblak, polako nadvija nad nama, ostvarujući s djecom iskonsku, iskrenu i dvosmjernu povezanost i interakciju. Neposredna stvorena veza kulminira zajedničkim pjevanjem songova koji su svojevrsna suvremena dječja oda prirodi i bude radost i poistovjećivanje djeteta i „šume, rijeke, visoke planine, jer, sve je tako lijepo da pukneš od miline!“. Rasplet je također edukativnog karaktera. U neposrednoj interakciji glumice, pojedini učenici dolaze pred ploču s otpadom, otpad izabiru, uklanjaju, tako čiste naš planet i potom razvrstavaju otpad po vrsti, u za to predviđene spremnike. U plavi spremnik ide papir, u zeleni staklo, u žuti plastika, u koš boje antracita odlažu ostali otpad. Po načelima pedagoške struke i ovo je dobro odrađen dio u predstavi jer su djeca dovedena u situaciju iskustveno učiti kroz aktivnosti. Ostvareni ishodi, stečena znanja, stavovi i vrijednosti o potrebi očuvanja okoliša, o osobnoj odgovornosti i ulozi ljudi u održivom razvoju, kao i vještine razvrstavanja otpada po vrsti i boji spremnika ovako naučena, duže traju i zadržavaju se u dječjoj svijesti i navikama. Tako predstava, uz svoju nesumnjivu umjetničku vrijednost, koju personalizira lakoća glume i jasnost u izražavanju, jednostavna a sveobuhvatna i efektna kostimografija, scenografija i snaga riječi, ima i snažnu edukativnu vrijednost. Preporučujemo daljnje izvođenje, zahvaljujemo Gradu Splitu i kazalištu „Smješko“. Kao mogući nastavak projekta, a po uzoru na scenu-ploču u predstavi, kao pedagoginja, osobno preporučujem izradu interaktivne ploče, koja bi predstavljala naš planet Zemlju s pričvršćenim komadima otpada, koji bi za ploču bili pričvršćeni magnetom, čičkom i sl. i bili bi ireverzibilni, i koji bi se, uz makete spremnika u boji, donirali školi i vrtiću nakon predstave za daljnju edukaciju i radionički rad. Isto ovo, predlažem, trebalo bi osmisliti kao digitalni edukativni materijal, npr. virtualnu igricu za djecu, pa se s ovim prijedlogom obraćam Gradu Splitu. Realizacijom ovakvih ideja ovaj dobro zamišljen i koristan projekt bi se, po mom mišljenju, mogao kvalitetno nastaviti i ojačati.
Autor: Pedagoginja Dubravka Katačić,prof.
Dana 9. 5. 2019. za Grad Split i kazalište „Smješko“, za mrežne stranice OŠ Ravne njive-Neslanovac, Split i časopis „Maslačak“.
(Osvrt je prenesen ili citiran u raznim medijima)
http://www.split.hr/Default.
https://www.radiodalmacija.hr/